OdporúčameZaložiť web alebo e-shop

Učíme sa‚ Domáce úlohy

24.10.2019Webová stránka bola vytvorená pomocou on-line webgenerátora WebĽahko.sk

13.3.2020

MAT : Zbierka str. 57

PRV. : Str. 31

SJ : str. 47 + prepis - Čo je v dome? - len slová, ktoré patria k danej odpovedi

Z dôvodu zatvorenia školy - koronavírus budem deťom zadávať učivo denne cez našu stránku.Od pondelka.

 

 

12.3.2020

SJ : pozornosť sme venovali slovám s písmenom " ň ", do písanky sme písali a vymýšľali slová s "ň " - maňuška, ňaňo, vaňa, oheň ....

do zošita so slimáčikom  - prepis slov s písmenkom ň - z prvých siedmich viet z textu str. 46

Dočítali a rozoberali sme text v Šlabikári str. 46

Písanka str. 30,31,23,24

AJ : I like, I don´t like str. 34,35

Deti dnes dostali prihlasovací kód na - bezkriedy. Vedenie školy prosí rodičov, aby ste sa zaregistrovali.Máte možnosť využiť rôzny materál na precvičovanie učiva s deťmi. kód je : pmEVwJR / pre deti, ktoré chýbali/.

 

 

 

26.2.2020

SJ : Deti vypracovali samostatne Pl- V zoologickej záhrade . Veľmi pekne už zvládajú čítanie s porozumením - známky v ŽK:)

napísali sme diktát :  1* - 6 žiakov

                                1 / 1 chyba /  - 4 žiaci

                                2 / 2 - 4 chyby/  - 3 žiaci

                                 viac chýb - 2 žiaci

Pracovali sme so slovnou zásobou s písmenom Ľ, ľ + text šlabikár str. 44, písanka str. 22

D.ú . text

MAT : numerické príklady : 17 - 2 , 17 - 12, 18 - 4 , 18 - 14 ... / do zošita z MAT / , Zbierka str. 55 + 56 / 1

D.ú : Zbierka str. 56 / 2, 3

 

 

25.2.2020

SJ : vypracovali sme PL Gabika a Gusto, pracovali so slovnou zásobou - slová s písmenom g - PL, spoznali nové písmenko Ľ,ľ - v písanke po gašparkov.

D.ú . prepísať slová s písmenkom ľ,Ľ, zo šlabikára do písanky.

MAT : písali sme 5 min, počítali príklady napr. 18 - 5, 18 - 15 ..../ v zošite/, PZ str.30.

D.ú : Zbierka  str. 54 / 1,3,4

 

 

 

24.2.2020

SJ : Robili sme PL - opakovanie posledných písmen, zvukvá analýza slova, + slová s písmenkok G,g

Samostatne vypracovali malý PL - čít. s porozumením : Ako išlo g na výlet

+ Šlabikár str. 43 + odpis slov z tabule

D.ú - slová a text str. 43 + čítanie slov zo zošita so slimáčikom

MAT : 5 min, malý PL - slovné úlohy a num. príklady, PZ str. 29

D.ú : v zošite z matematiky - príklady - numerické sčítanie napr. 12 +3, 14 + 2, ....

AJ - opakovanie slovnej zásoby - jedlo , Fráza : Do you like ,,,? Yes, I do.   No, I don´t.

 

 

 

21.2.2020

SJ : vypracovali sme PL - čítanie s porozumením - všetci to veľmi pekne zvládli,

pracvali s textom na str. 42, písali veľké písané G

D. ú : písanka str. 18 + Ako išlo G na výlet

MAT : dnes sme pracovali so slovnými úlohami - zápis, riešenie odpoveď - 2 PL

D.ú : dokončiť 4 slovné úlohy z PL do zošita z matematiky : zápis, riešenie, odpoveď

PRVOUKA : živá a neživá príroda, prejavy života živých prírodnín : rozmnožovanie, pohyb, dýchanie, prijímanie ptravy, rast - PL + opakovanie - zdroje svetla

 

 

 

 

 

20.2.2020

SJ : vypracovali sme PL, pozornosť sme venovali tvorbe opytovacích viet, pracovali so slovami v Šlabikári str. 41, robili odpis textu na známku.

Písomnú domácu nemáme, len vedieť plynulo čítať slová, s ktorými sme pracovali

AJ : upevniť učivo I can wash my hair ...+ nová slovná zásoba : banana, cheese, milk, eggs, sandwich, biscuit.

 

 

 

19.2.2020

SJ : písali sme diktát - bolo nás 19 z toho 15 žiakov napíslo na 1*, 2 žiaci by dostali 2, 2 žiaci potrbujú ešte trošku cvičiť.

Robili sme PL zameraný na čítanie s porozumením

- pracovali so slovami s písmenkom g

- čítali text str. 40

- do písanky robili odpis slov z tabule s písmenom g

Písomnú d. ú NEMÁME

MAT : písali sme 5 min - veľmi pekne - všetky 5 min dám v piatok

- pracovali sme so slovnými úlohami - malý PL

- začali nové učivo - pripočítanie jednotiek k desiatkam 12 + 2 , 13 + 4 .... / žiaci, ktorí ovládajú + - do 10 spamäti zvládnu toto učivo o to rýchlejšie/

písomnú d. ú NEMÁME

 

 

 

 

18.2.2020

Dnes sa deti dohodli s pani vychovaváteľkou na karnevale .

Kedy ?   štvrtok  20.2.2020, po vyučovaní

Kde ?     v našej triede

Kto masku nemá, vyrobí si v ŠKD škrabošku - ide hlavne o zábavu, preto sa maskami veľmi netrápte.:)

Deti si môžu priniesť malé občerstvenie

 

SJ : Opakovali sme písmenko H,h a jeho tvary - v zošite so slimáčikom, pracovali s textom - jedálny lístok

Spoznali sme nové písmenko G,g a jeho tvary- čítali slová a vety - tabuľa. Precvičili si malé g v písanke po gašparkov.

D.ú: čítanie slov s písmenkom g zo šlobikára + prepis daných slov do zošita so slimáčikom.

MAT : písali sme 5 min - už ju zvládame aj za 1 min, "najhorší čas " - 3 min - čo je samozrejme super , všetci dnes napísali na 1.

Učíme sa pracovať so slovnými úlohami. Včera i dnes sme mali PL k tomu prispôsobený. Niektoré deti /10/ už dnes dokázali krásne samostatne napísať aj zápis slovnej úlohy. Vyriešili sme úlohy PZ str. 27

D.ú : Dve slovné úlohy z PL.

 

 

 

 

17.2.2020

SJ : Pochvala za naučenie sa básne, každý dostal 1 : )

opakovali sme písmenko h,H + pracovali s článkom - jedálniček, vymýšľali sme neskutočný jedálniček

D.ú : čítať článok

MAT : písali sme 5 min. - niektorí žiaci to zvládajú už za 2 min, väčšina v pohode za 3 min, len 4 žiaci dnes potrebovali 4 minúty. 5 minút nepotreboval nikto a zvládajú to krásne na 1notky :), robili sme PZ str. 26

Písomnú d. ú . nemáme

AJ : učili sme sa pieseň, tvorili vety podľa malého PL I can Wash my hair, feet, toes, knees

                                                                            I can wash my shoulders, toes, face, nose.

 

 

11.2.2020

MAT : Robili sme PZ str. 23 + 5min / všetky dostanete v piatok/, Začali sme slovné úlohy - pojem : slovná úloha, zápis, riešenie, odpoveď/ v zošite/

D.ú : písomnú d.ú. nemáme

SJ : Text : Bibina oslava - PL, spoznali sme písmeno H,h.

D.ú : text + v písanke dopísať riadky po "pajácov" - str. 7

Zajtra - diktát.

 

 

10.2.2020

SJ : práca s textom - PL, Šlabikár str. 35 + prepis Zošity so slimáčikom ostali v škole na oznámkovanie. Tí, ktorí dopísali počas školského klubu, tiež mohli zošity nechať v škole.

MAT : Robili sme mat. pyramídy, mag. štvorce, mat. reťaz, Zbierku úloh str. 46

D.ú : Zbierka str. 53 / 1,2

Z matematiky budeme každý deň písa´t 5 minútovku - 20 príkladov - 10 na +, 10 na - na čas. Niektoré deti si potrebujú tieto spoje zautomatizovať a asi to inak nepôjde, len touto cestou : (

AJ : wash your face, hands, brush your teeth, hair, + časti tváre + noha, hlava, chodidlo, palce na nohách.

 

7.2.2020

SJ : Šlabikár str. 34

       D.ú : šlabikár str. 34 + prepísať vety ( druhý odsek - 3 vety Našiel ....)

MAT : Robili sme str.20,21 PZ

        D.ú : PZ str. 22 celá

 

 

 

29.1.2020

SJ : Robili sme 2 Pl ,

písali diktát : bez chyby 7 detí -   1*

                     s 1 chybou   7 detí -  1

                    2,3 až 4 chyby 7 detí

čítanie s porozumením bez môjho predčítania textu :

bez chyby 12 detí - 1*

 s 1 chybou 4 deti

ostatní sa v tomto musia ešte potrápiť.

D.ú : čítať Pl Cyril a bicykel + stále ostáva písanie diktátov - deti vedia kto a koľko viet.

MAT : pochvala všetkým za pochopenie počítania magických štvorcov, robili sme PZ str. 14,15

D.ú : PZ str. 15 / 3,4

V piatok máme len 4 vyučovacie hodiny - podľa rozvrhu. Potom budú deti v školskom klube. V pondelok 3.2.2020 sú polročné prázdniny.

 

 

 

 

28.1.2020

SJ : Robili sme spoločne 2 PL - opakovanie písmena š,Š + čítanie s porozumením, odpis z tabule.

D.ú : plynulé čítanie textov z PL

 - zajtra bude diktát, písomnú domácu úlohu nemáme.

MAT : Robili sme PZ str.12,13

D.ú : Zbierka str. 50/2,4.

 

 

27.1.2020

SJ : Robili sme PL na preopakovanie písmena Š, Šlabikár str. 30,31, robili sme prepis , ktorí zvládli všetci veľmi pekne

D.ú : Šlabikár str. 31 - čítať

MAT : Robili sme Pz str. 10,11

D.ú : Zbierka : 48/1,2,3 + 49/2,3,4

AJ : Opakovali sme pozdravy, predstavenie, časti domu - interaktívna tabuľa, Pl- malý

 

 

21.1.2020

Šlabikár str. 28 - celú stranu čítať, do písanky str. 39 - pod slniečka prepísať slová zo Šlabikára : ušije, zašije.../ do riadku, každé slovo napísať len raz/. Dnes pochvala za čítanie s porozumením - PL.:)

ANJ : opakovali sme, zaviedli sme si portfólio, zatiaľ ostáva u mňa, rozdám na konci roka.

 

20.1.2020

SJ : Šlabikár str. 23 + Písanka str.35

MAT : PZ str. 4/3,4

 

 

17.1.2020

SJ : Poznať tvary písmena R, r , + šlabikár str 22, písanka str. 33 dokončiť + 34

MAT : Domáca úloha PL

         Dnes sme skúsili napísať polročnú písomnú prácu - 3žiaci napísali na 2, ostatní na 1 - veľmi sa teším

PRV : Dni v týždni

 

 

15.1.2020

SJ : čítanie Šlabikár str. 12 + písanka č. 4 - veľké písané C po slniečka

MAT : D.ú : PL - opakovanie. PL, ktoré teraz s deťmi robím sú prípravou na polročnú písomnú prácu - budúci týždeň - oplatí sa ich odkladať a precvičovať :)

 

10.1.2020

SJ : šlabikár str 90,91,92 + budúci týždeň nás čaká diktát, takže za d.ú diktát -5 viet do zošita so slimáčikom

MAT : D.ú : PZ str. 80 / dnes šla matematika oveľa lepšie/

PRVouka : časti dňa . tí, čo nemali nožnice, dorobiť PL

 

 

8.1.2020

MAT : Zb. úloh : szt. 39 + 40 celá

+ niektorí žiaci majú dosť veľké problémy pohybovať sa v číselnom rade- číslo hneď pred, za, väčšie o 3 ..., menšie o 2 .... To je učivo, ktoré neberiem ako nové a žiaci - jednotkári by ho mali ovládať aj po dlhších prázdninách.

 

 

20.12.2019

Domáca úloha :

SJ : povinná : texty s písmenkom Z - Šlabikár + písanka č 3 str. 32,33,34

dobrovoľná :  3PL SJ +  napísanie 2 vety ako diktát + prepis 2 viet zo šlabikára ( čím častejšie to deti budú robiť, tým lepšie im to pôjde, vraveli sme si, že ak by to šlo počas prázdnin aspoň 7 krát, bolo by to fajn) , resp. z PL priamo do zošita so slimáčikom,

ak si chcú deti dopisovať písanku, dohodli sme sa, že pokojne môžu do nej dopisovať a precvičovať

Domáca úloha MAT : dobrovoľná : malé PL  + pridať príklady na porovnanie a zistenie o koľko je dané číslo väčšie, menšie

Krásne Vianoce

a všetko dobré v novom roku Vám všetkým

želá Mária Schumerová

 

 

 

16.12.2019

SJ : písanka č 3. str. 3 - slová pod chlapčekmi jaj, joj, juj

      čítanie textu v PL Oto býva.....

     POCHVALA 15 deťom, ktoré dnes prekrásne zvládli samostatné prečítanie si textu a odpovedanie na otázky.

      Písanku č 1 a 2 už netreba nosiť do školy, priebežne si môžu deti texty doplniť ako precvičovanie

MAT : robili sme str. 73 v učebnici, naučili sa zistiť o koľko je dané číslo väčšie, menšie

        D. ú : porovnanie čísel a zistenie o koľko v zošite z matematiky

AJ : vedieť pohotovo reagovať pri číslach do 10 - ukázať na číslo + na prstoch

 

 

13.12.2019

SJ : Šlabikár str.75, Písanka str.44.45 - tie isté slová ako v prvej polovici - str.46

MAT : Robili sme uč. str. 68,69,70 - D.ú : uč. str.71,72

PRVOUKA : Str.18 - nakresliť alebo nalepiť obrázky - ako plynie čas - napr : vajíčko, žubrienka, malá žabka, žaba alebo kukla ....motýľ, semienko ......odkvitnutý kvet ....

 

 

 

 

12.12.2019

SJ : Opakovali sme text : Umývame sa + Šlabikár str 73

     Písanka 2 str. 17,18 - opakovali sme

+ y, Y str. 42,43 - písanie nového písmenka

    precvičovali sme čítanie písmena j, j v slovách a vetách - PL + šlabikár str. 77

     Písanka 2  str. 20,21 - opakovali sme

D. ú . Písanka č 2 str. 39 celá + text z PL  / dnešný / + šlabikár str. 77

AJ : čísla 1 - 10,

 

 

11.12.2019

SJ :skúsili  sme čítanie s porozumením po spoločnom čítaní textu - Umývame sa, 13 žiakov to zvládlo bravúrne : ) z 22.

Diktát - 15 žiakov napísalo na 1, 6 žiakov na 2, 1 žiak na 5

stupnica diktátov je : 1 chyba -1

                              2,3,4 chyby - 2

                             5,6,7 chýb - 3

                            8, 9, 10 chýb - 4

                            11 .... - 5

Diktáty síce teraz hodnotím, len tie, ktoré sú napísané na 1, ale na konci roka bude 1 diktát - kontrolný, ktorý musím oznámkovať. V 2. ročníku sa diktáty hodnotia normálne, je preto potrebné venvaťim pozornosť.. 

Upevňovali sme písmeno J, j

Čítali v Šlabikári str. 76 - prvá polovica, str.77 len slabiky a slová

Písanie D. ú - str. 11 slová s písmenom d

MAT : robili sme uč. str. 67,

            D. ú : Zbierka str. 36,37

 

 

 

 

 

10.12.2019

SJ : poznať vizuálne písmeno j, j + písané tvary,

dokončiť - dokresliť obrázky začínajúce na písmeno j  - zošit so slimáčikom,

Písanka str. 10 

+ príprava na diktát - vety, písané písmo.

Čítanie - opakovanie straších textov, dnes sme skúšali aj čítanie s porozumením , jednoslovnú dpoveď na napísanú otázku, zajtra skúsime zase.

MAT : dobrovoľné precvičovanie +-, počítanie s rámčekom

 

 

 

5.12.2019

SJ : text : Čítacia karta - pílime + Vodopád

               písanie - malé k + spoje - písanka č 4, str. 19

AJ : predložky in, on, under

 

 

3.12.2019

SJ : Písmeno y a jeho tvary, Šlabikár str. 72,73, písanie str. 26,27. Str.28 -prvé 4 riadky

MAT : Zbierka úloh str. 32, domáca úloha str. 34 / 2 prvé dva stĺpce

 

 

 

 

2.12.2019

SJ : čítali sme články zo Šlabikára, upevnili písmenko D,d, rpbili prepis.

D.ú : Šlabikár str. 59,60 čítanie, písanka č. 2 str.11 prepis na písané písmo

MAT : učebnica str. 62,64, písomnú domácu nemáme, samostatná práca - hodnotenie v učebnici.

 

 

29.11.2019

Info dávam z hlavy - snáď to bude v poriadku, keďže som si myslela, že to, čo som písala v piatok v škole sa na stránku uložilo, žiaľ nie .....takže :

SJ : čítacia karta - písaným písmom slová a vety - zameraná na písmeno P, p

      "Normálny" Šlabikár myslím, že od strany 54,55,56,57 - čítať vety, kto však chce, môže čítať celé strany, sú  to slová, s ktorými sme sa už stretli.

V piatok sme venovali pozornosť prepisu viet. Takže za domácu úlohu som dala prepísať vety myslím, že zo strany 57 - text o loptách. Obrázky dokresľujeme, alebo môžete dolepiť obrázok. Noty v texte znamenajú : spievajú. Uvodzovky zatiaľ nepíšeme. Vety prepísať do nového zošita č 511 s pomocnou liniatúrou./ ako bol zošit so slimáčikom/

MAT  robili sme uč. str. 61. Str.62 sme zatiaľ preskočili. Domáca úloha je str. 63 celá.

 

25.11.2019

SJ : zopakovali sme tvary písmena V, v - interaktívna tabuľa, Pracovný list

                              písanie slov - 4 písmená - veľké tlačené

                              vyvodili pojem veta - Veľké začiatočné písmeno, slová, bodka, otáznik, výkričník

                              čítali text : Mama - čítacia karta

                              vyvodili sme písmeno D ,d

                              písali už známe písmeno N,n

 D.ú : písanie - písanka str .  19,20 

        čítanie text Mama

MAT : robili sme PZ str 57,59 + 58 samostatne 

Zajtra DIVADLO - odchod autobusu 7:45 hod

Zraz  do 7:30 v triede / neprezliekať sa /

Vziať si jedlo a nápoj, obed máme v škole, školský klub funguje normálne.

PROSÍM NEZABUDNÚŤ KĽÚČE OD SKRINIEK    

 

 

 

 

 

 

 

22.11.2019

SJ : Dú : 4 písmenkové spojenia - čítacia karta Kosí, volá, KÁVA .. dodržiavame už dĺžeň, ostatné spoje jemne skracujeme - jednoducho musí byť rozdiel dlhá - krátka

písanie : veľké písané B - písanka č. 3 str. 39 + papier v Šlabikári spoje ba, be .... veľké B , 3písmenkové spoje s písmenom b

MAT : papier v Matematike - číslica 9

 

 

20.11.2019

SJ : Robili sme 3 Pl zamerané na osvojenie písmena V,v

                                                  zopakovanie začiatočných písmen slov - dopisovanie

                                                  3 písmenkové spojenia - čítanie, lepenie

Cvičili sme písané tvary doteraz prebraných písmen a spojov - na tabuli i tabuľkách

Písali sme diktát - 17 detí - na 1

                           5 detí - 2 chyby

Diktáty budú už pravidelnou súčasťou vyučovania, keďže PL budú ubúdať a pomaly prechádzame na plynulé čítanie zmysluplných slov a viet. Začíname sa venovať písaniu 3 písmenkových slov

D.ú : Písanka č. 2 str. 17 - 5 riadkov / slová s 3 písmenami/

Mat : učili sme sa pracovať s kartičkami, v číselnom rade ukáž číslo pred, za, hneď pred, hneď za, väčšie o 3...., menšie o 2 ...., počítali sme numerické príklady, upevňovali spoje + - do 8.Robili úlohy zo zbierky str. 27 / 1,2,3.

Písomnú d.ú síce nemáme, no príprava na vyučovanie znamená denno-denné precvičovanie + - do 8.

Prosím vyplniť súhlas s prevozom na akciu následovne

Dátum : 26.11.2019

Názov a miesto akcie : Divadelné predstavenie Prešov

Meno žiaka

Meno zákonného zástupcu

podpis, dátum môže byť dnešný

 

19.11.2019

SJ : opakovali sme 3písmenkové spojenia - PL, napísali diktát : veľkými tlačenými písmenami : LUS, LIS,KON,TAK,NOS,PUM/A/,, BIM, TOP, KES, TIP - traja žiaci napísali na 2, ostatní na 1 - krááásne.

- Spoznali sme nové písmenko V,v + písaný tvar

- písali veľké písané T - písanka č. 4 / ostatné písanky sú v škole

D.ú : Písanka č. 4 str. 3 - celá.

 MAT : robili sme PL + Zbierka úloh str.30

D.ú : dobrovoľné ľubovoľné numerické precvičovanie. + Zabudla som deťom povedať, že na hodinách budeme pracovať aj s kartičkami s číslami od 1 - 10. Ak by ste mohli niečo také vyrobiť z tvrdšieho papiera o veľkosti asi 9 krát 7 cm.Ďakujem.

 

 

18.11.2019

SJ : Zopakovali sme tvary písmena K, pracovali s tabuľkami 2, 3 písmenkové spojenia, upevnili písanie ma,ma...me....

D.ú : Písanka č. 2 str 6

Mat : robili sme str. 56, 4cvičenie samostatne - výsledok práce nájdete v učebnici

KONZULTAČNÉ HODINY na rodičovské združenie sú pred vstupom do triedy. V prípade záujmu sa môžete zapísať.

 

 

15.11.2019

SJ : d.ú. : čít. karta Kos, kel, kat...

               písanie : predpísaný papier v šlabikári : /2písmenkévé spojenia : Sa, So, La, Lo, Ma, Mo...

                            malé písané t + spoje : písanka č.3 str 43 - horné 2 riadky + predpísané spoje ta, to, ti, te, tu.

Mat : robili sme uč. str. 55 + rozklady/ samostatná práca v zošite z mat. , známka aj v žiackej knižke/

Celá trieda 1notky. Deti rozklady pekne pochopili, princíp odčítania. Pomáhajú si prštekmi, pri odčítaní pokojne môžu. Sčítacie spoje by bolo dobré mať zautomatizované - aspoň tie základné 1 + 1,2 +2,3 + 3,4 +4, 3 + 2,4 +3 ,4 + 2.Postupne nám ešte nejaké pribudnú. Verte mi, bude sa im potom ľahšie počítať v druhej desiatke aj pri prechode cez základ 10.

Písomnú d.ú . nemáme

Prvouka : Ucho

 

14.11.2019

SJ : písanie : strana na papiieri založený v Šlabikári - sa, so, la,lo. ma.mo

      čítanie : dnešné 2 PL - to, čo deti dopisovali a dolepovali - 1. PL PEK(ár), PEK(lo)

                                                                                          2. PL KOS(ačka),KOS(tol)

Deti, ktoré nestihli 1,2ja alebo nemali lepidlá majú d.ú - dokončiť dnešné PL

AJ : bed, chair, table, cupboard.

 

 

 

13.11.2019

SJ: D.ú.: čítanie : PL, ktoré sme dnes robili - PES, POS, TOM ....dopisované písmená podľa diktovania

                                                               - TUL, BAL, POM dopisované a dolepované tvary trojpísmenkových spojení

             písanie : písanka str. 38 - mnou predpísané tvary + str. 16 - mnou predpísané tvary le, li, lu

Dnes : pochvala za prácu na tabuľkách - 3písmenkové spojenia s tzv. výbuchovými písmenkami B, P, T, K - deťom to šlo veľmi pekne, verím , že keď dokončíme túto fázu , ľahko prejdeme k čítaniu slov a viet. Trieda je vnímavá a šikovná, pracovné tempo väčšina detí zvláda veľmi pekne, viem , že mnoho detí by zvládlo aj viac, ale musíme udržiavať nejaké stredné tempo. Z roka na rok nám asi prichádzajú šikovnejšie a  šikovnejšie deti : ). Môžete byť hrdí.

MAT : pozornosť sme venovali num. príkladom - naspamäť 1 + 1,2 + 2, 3+ 3, 4+ 4, 3 + 2, 4 + 3 , 4 + 2 

Robili sme uč. str. 54

D.ú : Zb. úloh : 29/ 4

 

12.11.2019

SJ : Spoznali sme nové písmenko K,k a jeho tvary, tvorili slová začínajúce danou hláskou, skúšali čítať / na tabuli / spoje KA,KE,KI,KO,KU

Písali sme veľké S  + Se,Si

D.ú : čítacia karta - druhá polovica včerajšej / písané tvary/

        písanie : Písanka str. 37 - dokončiť predpísané riadky

MAT : Písali sme 5 minútovku - 4 žiaci potrebujú ešte učivo precvičiť, docvičiť , ostatní zvládli kráááásne - známku nájdete v zošite z matematiky

Robili sme učebnicu str. 53 + Zbierku str. 28

D.ú : Dokončiť úlohy zo zbierky str. 28

 

11.11.2019

SJ : D.ú : zopakovať 2 PL s "výbuchovými" písmenami P,T,B / robili sme dnes/ - niektoré deti nemajú tieto písmená upevnené, preto je poterbné čítaniu venovať im väčšiu pozornosť.

1. PL POS, PAS... s obrázkami

2. PL - čítacia karta 1.polovica

písanie : malé písané s + začíname spoje s písmenkami e, i ,u - teda se, si, su  str. 35 v písanke + predznačené. Niekto má písania viac, podľa toho, koľko stihol v škole.

Mat : číslica 8 + zajtra 5 minútovka - diktujem príklad, žiaci píšu LEN výsledok. Zamerané len na +. / zatiaľ/

 

 

8.11.2019

26.11.2019 - divadlo Prešov - prosím priniesť 9 eur / v priebehu budúceho týždňa/. Žiaci, ktorí majú problém s cestovaním , prosím zvážiť návštevu divadla. Za pochopenie ďakujem.

SJ : upevniť tvary N,n...,T,t... / bez PL - doma rôznymi cvičeniami /

       čítacia karta - Nos, les ...

       písanie : zošit so slimáčikom - celý dokončiť

Dnešný diktát : 0 chýb - 5 žiakov

                        1 chyba - malé písané l - 11 žiakov

                        2 chyby - 2 žiaci

                        3 chyby - 1 žiak

                        4 chyby - 1 žiak

                       7 chýb - 1 žiak

Zošity som poslala domov, v pondelok prosím priniesť späť.

Mat : Robili sme : Zbierku úloh str.23,24,25

         D.ú : Zb. úloh str. 26 / 1,2,3 + 27/4 - žiaci, ktorí sú chorí a zbierku majú v škole - nepanikáriť - dorobia si niekedy ...možno :)

 

 

 

7.11.2019

SJ : upevňovali sme 3 písmenkové spojenia v PL, spoznali nové písmenko T,t

Písali sme diktát : veľkými tlačenými písmenami : SOL, SOM, LES, SEM, LOS, MUL,MAM, SIL, MIS, LIS - deti dostali zošity domov - môžete sa potešiť - všetci napísali diktát na 1 - velikánska pochvala.Zajtra priniesť späť prosím. Zajztra dostanú ďalšiu 1 do žiackej knižky. popoludní čítali text - písaným písmom : Ema má malé / obr. bábätko/ Máme milú mamu. Mama má Emu. _ zatiaľ deťom píšem bez dĺžňov. Zvládli to bravúrne. veľmi sa z nich teším.

Zajtra diktát - zameraný na malé a veľké písané písmená.

D.ú : PL vyfarbiť písmenkovú rodinku písmenok N,P,T / kvôli upevneniu/ + čítacia karta - lom, Mol, mom... + do zošita so slimáčikom 4 riadfky písmenko m , m u.

AJ : slovná zásoba : door, window, wall, roof.

 

 

 

 

6.11.2019

MAT : D.ú : PZ str. 51

SJ : Robili sme PL - čítanie a význam 3písmenkových spojení , opakovali sme tvary písmen e, i,p,n.

D.ú : PL písmenkové kruhy + Vyfarbenie tvarov písmen + vyhľadanie slov začínajúce daným písmenom

 

5.11.2019

 

SJ : Spoznali sme nové písmeno : N,n a jeho tvary, PL boli zamerané na trojpísmenkové spojenia - zvládame veľmi pekne, písali sme písmenko i,I

D.ú : poznať tvary písmenka n,N + čítacia katra + písanie : do zošita so slimáčikom - 4 riadky.

Mat : Robili sme str. 47,48 - sčítanie, odčítanie do 7, rozklad čísla 7

D.ú : písomnú nemáme , stále však ostáva zautomatizovanie + - do 7.

 

 

4.11.2019

SJ : opakovali sme tvary písmena P,p - upiekli si perníkový koláč.

      upevnili sme dvojpísmenkové spojenia a naučili sa čítať 3-písmenkové spojenia + hľadali sme prvé tri písmenká v slovách napr: SOSna, MASlo..., písali sme 4 riadky v zošite so slimáčikom - upevnenie tvarov doteraz prebraných písmen

D.ú : čítacia karta 3- písmenkové spojenia

MAT : robili sme samostatnú prácu + - do 6, rozklady - výsledky môžete vidieť v zošite s lodičkou, spoznali sme číslicu 7 v PZ str.45,46

D.ú : PZ str. 46 / 4 - kto nestihol

AJ : upevnili sme doteraz prebranú slovnú zásobu.

 

 

29.10.2019

SJ : robili sme : PL zameraný na písmeno P,p- bludisko, tabuľka - tvary písmena P,p+ čítacie karty.

D.ú : 1.Nájdi a vyfarbi slová začínajúce na písmenko P + urob z prštekov piráta / dobrovoľná d.ú /

        2.PL  MI SI LI dolep tvary písmen - tlačené, písané

        3. PL  SI LI MI + P,p - dolep obrázky

        4. Písmenkové kruhy - písmenká aj čítaj

        5. čítacie karty - v škole to väčšine detí šlo velmi veľmi dobre, tak dúfam, že nebude problém ani doma.

Písanie : písanka str. 17 - bez písmenka I / precvičujeme E,e/ + str. 18 + zošit so slimákom str. začínajúca e o.........končiaca O e.

Mat : robili sme uč. str. 43 ,44+ PL na + -

D.ú : Zbierka úloh str. 16 / 4,5 + str.22 celá.

Som si vedomá, že úloh som nadelila dosť, ale je to pre dobro detí. Ak každý deň budete venovať trošku času matematike, trošku písaniu a urobíte každý deň 1 PL, tak verím, že deti sa aj zabavia, aj zopakujú učivo. V škole toho naozaj zvládajú dosť, tak verím, že v domácej pohode to dajú " ľavou zadnou".

 

 

 

 

28.10.2019

MAT : uč. str 41,42

         D.ú. : 42 / 4 dokončiť + výsledok samostatnej práce - num. príklady v zošite

SJ : Poznať tvary nového písmenka P,p - písané, tlačené, čítacia karta I i E e ....., písanie str.15- dokončiť vyznačené riadky.

 

25.10.2019

SJ :D.ú : PL - ME,SE,LE - písmenká rozstrihať, nalepiť do PL podľa zadania

              PL - vyfarbi všetky tvary písmen podľa zadania L M E I

              písanie : písanka č. 2 - str. 15

              puzzle : písmeno I,i - do zošita s pirátom 

-zopakovať čítacie karty, PL - kruhy čítanie písmen, slovná zásoba - PL bludisko, poznať tvary písmena i,I

Šlabikár môžete vyprázdniť - nechať len posledné čítacie karty a písmenko E,e + I, i - tabuľku s písanými a tlačenými tvarmi písmen E, e, I, i.

Mat :D.ú : Zbierka úloh - nvá kniha str. 3/2,3,4 + str. 17( deti, ktoré zbierku nedostali, lebo dnes chýbali - nepanikáriť:) , úlohy si môžu dokončiť cez prázdniny - budúci týždeň od stredy )

        upevniť rozklady čísla 6 - podľa ucebnice str.40 - robili sme dnes + stále ostáva + - do 6

Prosím skontrolujte u detí , či majú funkčné fixy, ktoré používame na tabuľky. Používame ich denne a preto potrebujem, aby každé dieťa malo fixu, ktorá píše. Taktiež sme už vyničili lepidlá, ktoré som deťom kúpila na začiatku školského roka, preto prosím skontrolujte, či deti majú lepidlá v perečníku. Ako ste už iste zistili, lepidlá taktiež používame dosť často.

Prosím, pripravte sa na to, že úloh bude pribúdať, keďže plán je nastavený približne na 2 písmenká týždenne. Všetko záleží od práce detí na hodine, koľko stihneme prejsť. PL sú zamerané na ustavičné opakovanie , precvičenie, upevnenie učiva a nechcem nič zanedbať. Ďakujem za pochopenie a spoluprácu.

 

 

24.10.2019

SJ : upevňovali sme dvojpísmenkové spojenia v PL, upevňovali sme písanie L,l. Spoznali sme nové písmená I,i.

D.ú : Poznať, pomenovať všetky tvary písmen I,i - veľké tlačené I ....ukáž mi malé písané i .....

       Písanie : zošit so slimákom - vyznačené 4 riadky.

Prosím poslať zošit č 511 s pomocnou liniatúrou na diktáty.

AJ : čísla  1 - 5.

 

 

 

23.10.2019

SJ : upevňovali sme tvary písmen E,e, dvojpísmenkové spojenia - písané a tlačené tvary, čítali sme + písali písmenko L

D.ú : čítacia karta - písané tvary + zošit so slimákom - dopísať písmenko L

Mat : robili sme PZ str. 39, začali počítanie do 6, snažiť sa zautomatitovať príklady do 6 podľa zošita

D.ú : rozklady v zošite s lodičkou

 

22.10.2019

SJ : Dnes šli deti ako "píly", perfektní boli. Upevnili sme písmenko E,e . všetky tvry. Rozšírili slovnú zásobu : eskalátor, egreš, emu... /Bludisko / . Pracovali s tvarmi Ma, Mo, Mu, La,Lo, Lu....Naučili sme sa písať malé písané l.

D.ú : čítacia karta . SE,LE,ME + písanie do zošita so slimákom : dopísať malé písané l. Písanku č. 1 som zozbierala. Deti dostali písanku č.2. V nej totiž písmeno L,l.

Písmenká treba stále upevňovať, pretože v týždni sa budeme už učiť po dve písmená.

Mat : Robili sme samostatnú prácu - výsledok nájdete v žiackej knižke. Oproti včerajšku to bolo oveľa oveľa lepšie. Robili sme PZ str. 37,38. Naučili sme sa číslicu 6.

D.ú: V zošite s lodičkou - numerické príklady.

V piatok na Výtvarnú výchovu prosím priniesť 2,3 odličovacie tampóny. Ďakujem.

 

 

 

21.10.2019

SJ : Opakovali sme tvary Ma, Mo, Mu..., tlačené i písané tvary, spoznali nové písmeno E,e tlačené i písané tvary, písali malé písané a.

D.ú. : Písanka str. 4,5 / niektoré strany budeme preskakovať - beriem to tak, že nie je dôležité mať vypísanú celú písanku - potrebné a smerodajné pre mňa je, ako trieda písmeno pozná.

       Poznať tvry písmen E,e. Tvoriť vety o obrázku v PL.

Mat : Pozornosť sme venovali + - do 4., robili sme rozklady čísel - pomocou počítadla, rúk - prštekov, názorne. Vypracovali sme PZ str. 35. Pz str. 36 - bola samostatná práca. 5 detí musí matematike venovať väčšiu pozornosť. Majú problémy so zakladným + -  do 5. Precvičovať, upevňovať.

D.ú : V zošite s lodičkou - rozklady . Posledné okienka ostali prázdne. Zvoľte ľubovoľný rozklad čísla do 5.

AJ : ovládať slová : pen, pencil, pencil case, book, rubber, schoolbag.

 

 

 

15.10.2019

SJ : opakovali sme všetky tvary písmen M, m. Na tabuli sme priraďovali veľkjé a malé písmená k obrázkom. Pozornosť sme venovali aj tlačeným a písaným tvarom La, Lo, Lu. Ide nám to veľmi dobre ako aj písanie tlačenými písmenami SA, SO,SU, LA, LO, LU, MA, MO, MU.

D.ú : čítacia karta + písanie písanka str 33 dokončiť.

Mat :  precvičovali sme + -  do 4, vysvetľovala som deťom, že ak odčítame dve čísla, ktoré sú vedľa seba napr. 4,3 čiže 4 - 3  výsledok je vždy 1 - bez rozmýšľania.Taktiež by si mali pamätať, že ak mám doplniť +  alebo mínus, ak je na konci najväčšie číslo, automaticky dám plus 1  2 = 3

Zoznámili sme sa s číslicou 5.

D.ú : dopísať číslicu 5 a nasledujúce riadky v učebnici str. 34. Pozor na zrkadlové písanie!

 

 

 

14.10.2019

SJ : D.ú : ostáva čítanie posledných PL - čítanie, do zošita so slimákom - písané u - malé

 + nacvičovať písanie - diktovanie : veľké tlačené SO, SU, SA, LA,LO, LU. - Toto by mal už vedieť každý žiak.

Mat : písomná domáca nie je , ale pozornosť venovať príkladom v zošite. Niektoré deti to sypú ako z rukáva, niektoré ... Treba na tom zapracovať.

11.10.2019

SJ : Spoznali sme nové písmeno M,m + písané tvary, dnes deti napísali aj slová : los, laso, losos - veľkými tlačenými na tabuľky. Na tabuľkách sme venovali pozornosť zámene samohlások A O U pri spoluhláskach S L. Písali sme písmenká O,o.Čítali sme čítaciu kartu - písané tvary.

D. ú : Čítacia karta - písané tvary, opakovať aj kartu s tlačenými tvarmi.

         Písanie : Písanka str. 29 - horné riadky dokončiť, kto nestihol + str. 30,31 píšeme len písmenká O,o. Ak je v riadku vyznačené iné písmeno, prečiarkneme ho a pokračujeme len s predpísaným tvarom písmen O,o - upevňujeme.Na str. 31 píšete v podstate len 2 riadky označené bodkou.

MAT : Robili sme str. 32. Pozornosť sme venovali : mínus.

D.ú : V zošite s lodičkou sme si dnes písali spoje, ktoré sme doteraz nacvičovali na prstoch 1 + 1 = 2 , 2 + 1 = 3 ...., Tieto spoje by bolo dobre zautomatizovať do takej miery, že dieťa vidí príklad a hneď vie výsledok. Pomôže to deťom pri počítaní v ďalšej desiatke.

 

10.10.2019

SJ : poznať písané a tlačené tvary So, su,....., nájsť pár - tak, ako sme robili dnes v pracovnom liste - farebné kruhy,

D.ú : Čítanie - čítacia karta LA, LO,.....

        Písanie : Písanka č. 1 str. 27 dokončiť, str.28 obidva riadky.

 

9.10.2019

SJ : upevňovali sme všetky tvary písmena L, priraďovali sme tvar SO,SU,SA k začiatku slov - viď Pracovný list.

Písali sme malé písané o.

D.ú : zošit so slimákom - vyznačené riadky malá, veľké o.

Deti dnes dostali písanku č1. Prosím pozrite sa, či niekto omylom nevzal písanku Damiána Olexu. ďakujem

Samostatnú prácu detí si môžete pozrieť v zošite s pirátom.sedem detí nepochopilo na prvýkrát, dali sme druhú šancu - dopadla lepšie. Ostatní - super.

Mat : číslica 4

D.ú :  Na pripnutý zošit v učebnici dopísať vyznačené dva riadky. V treťom riadku si môžu deti precvičiť akékoľvek doteraz naučené číslice.

Malý zošit z matematiky mám ja.

8.10.2019

SJ : upevňovali sme písané i tlačené tvary písmen L,l. Vypustili lampión láskavých srdiečok a rozprávali sa o dávaní druhých šancí v živote. Nacvičovali sme písaný tvar písmena O.Precvičovali sme Sa, So, Su, sa, so su + hľadanie písaných tvarov Sa, So, Su, sa, so, su.

D.ú : čítacia karta, + písanie do zošita so slimákom - 2 riadky veľké písané O.

Mat : Pracovali sme s počtom tri, číslicou 3, príklady : 1 + 2 = 3, 2 + 1 = 3, 1+ 1 = 2. Učebnica str. 30

D.ú : do zošita z matematiky dopísať 1 ,2 3 - podľa vyznačenia.

 

 

4.10.2019

SJ : Vyvodili sme si nové písmeno L,l - poznať tlačené i písané tvary - spomenuli sme si slová : Leonardo da Vinci, hokejista Lašák, leporelo, lilipután, lieska, lipa, losos, Lukáš Luknár....

D.ú: PL - čítanie + vedieť vyhľadať daný tvar písmena : ukáž mi veľké písané O, malé tlačené u......,

Opakovať čítanie SO, su, Sa,....., Poprezerať zošit s pirátom, pospomínať písmenká.

Dnes som zostala  pri deťoch aj v školskom klube. Len zo zvedavosti som chcela vedieť, či by vedeli prečítať písané tvary so, Su ,sa ,Sa.... a ostala som veľmi milo prekvapená. Dievčatá, ktoré chceli skúsiť čítať aj tieto písané tvary to zvládli na 1*. Majú aj v žiackej knižke. Od pondelka už budeme čítať aj tieto tvary. Zdá sa, že trieda je vnímavá a bude to asi silná zostava. :)

Písanie : Moje prvé čiary str. 37 - upevniť "vlnu" + dobrovoľne opakovať ovál, slzu.

Mat : Číslica 2 , dopísať číslice na papier zopnutý v učebnici/ so zajačikom/ 1,2.....2,2,1,.....tretí riadok môžu deti vymyslieť svoju kombináciu číslic. Do zošita z MAT č.513 nacvičiť písanie 2. Netlačiť perom.

Na Vv, kto by veľlmi chcel môže si kúpiť anilínové farby. Maľujú krajšie........a deti môžu skúšať v rámci voľna pracovať so štetcom a farbami aj doma. :), aby boli na hodinách odvážnejšie.

Pekný víkend želám. Máte naozaj šikovné deti.Vidím aj domácu prípravu a za túto pomoc veľmi pekne ďakujem.:)

 

 

3.10.2019

SJ : tlačený a písaný tvar písmen A, a , spájanie Sa,sa SA - čítanie PL v Mojom šlabikári

Rozšírenie slovnej zásoby : antilopa, astra, avokádo, akordeón

Niektoré deti potrebujú ešte istotu : s veľkým začiatočným písmenom píšeme mená - dobrovoľne skúšať podobné cvičenia ako sme robili dnes "Horná - dolná "

Písanie : dobrovoľne skúšať : ovál, slza, netlačiť perom

Prosím pribaľte deťom nejakú handričku na zotieranie tabuliek, ktoré používame.Dne sme napísali prvé slovo : SOB.

 

2.10.2019

SJ : poznať písaný tvar A, a, rozlišovať tlačené a písané A,a

D.ú.: Dokončiť slzu v zošite s morským koníkom, kto nestihol + slza- Moje prvé čiary str.45

Mat : číslica 1, dokončiť písanie na papier pripnutý v učebnici

Zajtra sa učíme prvé 2 hodiny - priniesť SJL + AJ, uvidíme čo a ako stihneme. Nezabudnúť veci na telesnú výchovu. Ideme na tenis.

 

1.10.2019

SJ : dnes sme čítali SO,SU, so, su,:), väčšina detí do toho ide s istotou, počúvala som ich aj individuálne popoludní. Princíp pochopili. Písali sme  na tabuľky veľké tlačené tvary O,S,B,U,A + SA, SO - bol to akoby prvý diktát a za túto činnosť pochvala:) - prosím, aby každé dieťa malo fixu na tabuľku, tvorili sme tieto dvojpísmenkové spojenia na mojich tabuľkách, spoznali sme nové písmenká A, a - príbeh o Afrike - môžete sa detí pýtať na obsah. Cvičili písanie slzy.

D.ú: Moje prvé čiary : str. 43,44 - označené krúžkom - deti už môžu začať písať perom.

Mat : číslica 1 , písomnú domácu úlohu nemáme.

 

30.9.2019

SJ :

D.ú : Moje prvé čiary str. 35

Pochvala za nádhernú prácu detí pri poznávaní písmen a čítaní. Foto - večer. Samostatná práca : "Horná - dolná " - výsledok v šlabikári. Len zopár detí malo menší problém. Dne sme sa oboznámili s čítaním so, su. Zajtra budeme pokračovať. Niektoré deti som počula v družine - je to na dobrej ceste. Doma cvičiť dýchanie - vydržať čo najdlhšie -- len hovoriť - nie čítať ssssssssooooooo,ssssssssssssuuuuuuuuuu - splývavo.

Mat : d. ú  : nemáme

 

 

27.9.2019

SJ :

D ú. : upevnenie tvarov písmen, čítanie pracovného listu, písanie - Moje prvé čiary - všetky strany označené kotvou po str. 29, vrátane - prosím prelistujte, niektoré deti majú toho viac, lebo predchádzajúce domáce úlohy nemali napísané, naopak niekto nemá nič, lebo písal dopredu:)

Pochvala za prácu na hodine - dokázali sme zrýchliť pracovné tempo a zvládli sme aj lepenie puzzle:) Myslím ,že deti už pochopili princíp dynamického stereotypu daných úloh a tie, ktoré už poznajú nám idú rýchlejšie. Nový typ je - priraď z daných začiatočných písmen k slovnému spojeniu tie správne / dnes na hodine ...sova spí, upratovačka Uhliariková .../ - podobné môžete trénovať.

Chvíľu sme sa dnes zabavili na účesoch - fotky v priebehu víkendu.

Mat : pochvala za prácu na hodine, ovládame porovnávanie počtu, geometrické tvary, dnešná samostatná práca - samé 1

d.ú : učebnica str. 23 celá

V pondelok prosím pošlite zošit číslo 513 označený menom - začíname s písaním 1,2,.....

 

 

26.9.2019

SJ :

D.ú. : čítať slová v bludisku U,u + vrátiť sa aj na ostatné bludiská a papieriky ktorými rozširujeme deťom slovnú zásobu : bižutéria, uniforma, ...Vedieť tvoriť a vymýšľať slová začínajúce na O, S, B,U , vedieť priradiť tvar písmena - tlačený, písaný veľký , malý - Všetky mená = Veľké písmeno - písané alebo tlačené. Odporúčam mať doma písmenkové kartičky s písanými a tlačenými tvamri písmen a priraďovať ich k slovám, obrázkom. Niektoré deti majú problém nájsť písmenko medzi mnohými inými  :napr. Vyfarbi všetky malé písané s žltou, vyfarbi všetky veľké tlačené B modrou ... - venovať pozornosť všetkým tvarom písmen.

V čítaní nedostatky nevidím. Taktiež prosím o kontrolu zastrúhaných farbičiek a ceruziek - naozaj na to čas počas hodiny nie je.

 

23.9.2019

Mat : Znaky viac, menej

D.ú: Učebnica str. 17 / 3 + úloha vpravo

SJ : vyvodili sme nové písmenko U, u

D.ú : Porozprávaj , čo vidíš na obrázku - PL v " Mojom Šlabikári "  ... Pani učiteľa má dne s nový účes.Je úžasný....

+ Moje prvé čiary str. 23 a 27 - označené kotvou . Ostatné strany s tými istými tvarmi budeme robiť zajtra.

 

 

 

20.9.2019

Mat :

D.ú : učebnica str.16

SJ : sluchová analýza hlásky a priradenie písmena na začiatku slov, poznať všetky tvary doteraz preberaných písmen

D.ú : PL v " Mojom šlabikári " - čítanie - celá strana, v škole to šlo nádherne

        Zošit s pirátom : vyfarbi písmenká podľa zadania / nalepené v zošite/

                               : vyskladaj písmenkové puzzle /B,b/ - nalepiť do zošita s pirátom - obálka je v "mojom šlabikári"

        Písanie : Moje prvé čiary - všetky riadky označené kotvou - písať pomaly, dbať na správne držanie ceruzky, dodržiavať sklon písma i písanky / písanku jemne nakloníme vľavo/, oba lakte sú na stole, nohy podopreté na zemi

 

 

 

17.9.2019

Mat :

D.ú. : Pracovný zošit str. 12 - úloha na pravej strane

SJ : poznať písané tvary písmena b,B

D.ú.: majú iba tí žiaci, ktorí nestihli v škole - moje prvé čiary str.9,11 - označené kotvou

 

 

16.9.2019

Keďže sme dnes zrána boli na divadelnom predstavení stihli sme mať dnes len SJ. Vyvodili sme si a spoznali nové písmenká - tlačené tvary písmen : B,b, vypracovali pracovný list. Zopakovali sluchovú analýzu hlások S, O a priradenie písmena k slovu. Deti to robili v " jaskynkách " ako samstatnú prácu. Zvládli to na výbornú. S niektorými žiakmi som stihla v rámci ŠKD vyskúšať čítanie - musím ich pochváliť. Zajtra zapíšem známky do našej dôležitej žiackej knižky. :)

D.ú: moje prvé čiary - str. 8,9 - len označené kotvou.

Z času na čas spravím z detí na hodinách aj fotky. Rada by som ich sem - tam uverejnila aj na našej stránke, aby ste sa aj Vy potešili. Ak by niekto nechcel, aby som jeho dieťa na stránke zverejnila, prosím napíšte mi SMS. Budem to rešpektovať. Ďakujem a prajem ešte pekný zvyšok dňa.

 

13.9.2019

Mat : pojem kvarteto / ako perličku sme si spomenuli napr. husľové kvarteto/ , stále ostáva pojem - počet- určovanie bodkami + priradiť číslo.

D.ú. : PZ str 10 / úloha švihadlá - vpravo

          PZ str. 11 / úloha 2, + úloha vpravo

SJ : Ostávajú tvary písmen O,S - písané, tlačené, priraďovať na základe sluchovej analýzy na začiatku slova

D.ú . : Pracovný list : Strašiak - podľa pokynov v liste / v Mojom šlabikári/

           Pracovný list : Čítanie / v Mojom šlabikári/- využívať prštek pri čítaní : "chytím písmeno - pozriem, prštek odtiahnem a zároveň sa nadýchnem, chytím písmeno a dlho čítam. Prštek odtiahnem, čítať prestanem/

Písanie : V zošite s morským koníkom : kruh - striedanie - pritláčanie + ľahúčko - podľa vzoru, zošit si môžu deti otáčať podľa potreby. + Kto nestihol kruhy a ovály, tak dokončiť.

            : Do zošita s pirátom - pod obrázok slonieho chobota a hada nalepiť puzzle / podobne ako to bolo s písmenkomO,o/ Puzzle je v obálke v Mojom šlabikári na začiatku.

Dobrovolne : bruško sloníka v zošite s pirátom dorobiť spôsobom : pritláčania a ľahúčkeho kreslenia / ako kruh v zošite s morským koníkom/

Snáď som na nič nezabudla.:)

 

 

11.9.2019

Mat : robili sme  :počet 3

D.ú. : PZ str. 9 vpravo - nakresli 3 rovnaké predmety

SJ : spoznali sme písané tvary písmena S,s

D.ú. : Moje prvé čiary  str. 4,5 - postavy - mojou trojhrannou ceruzou./ Lejko a Filipko Kovaľ by mali mať moju ceruzku doma, preto som im ďalšiu dnes nedala/

        Dobrovoľne doma skúšať priraďovať písmenká / odporúčam doma nastrihať kartičky s písmenami, ktoré už poznáme a priraďovať ich k rôznym obrázkom začínajúcich sa na O,S./

       

10.9.2019

Mat : ostáva pojem pár, počet jeden, dva

D.ú . PZ str.8 / 2,3 - označené kotvou.

SJ : ostáva prerozprávanie sna podľa obrázka, tvar písmena S,s tlačený tvar, rozlíšenie hlásky S na začiatku slova. Dnes bola hodina SJ prepojená s Vv./ spolupracovali sme so staršími slečnami./ V piatok bude teda miesto Vv - Slovenský jazyk.

D.ú : Moje prvé čiary / Pracovný zošit, ktorý dnes dostali /-tvary označené kotvou. Ľahúčko, ťaháme zhora dole niekoľkokrát.

 

 

9.9.2019

Mat : pozornosť sme venovali pojmu dvojica, pár, počet jeden dva.

D.ú. : písomná : nemáme

SJ :

vyvodili sme nové učivo - písmeno S,s - tlačený tvar.

D.ú. : porozprávaj sen, ktorý sa sníval sloníčatám -  deťom pomôže obrázok v pracovnom liste. Pomôžem jednou vetou, ktorú si deti pamätali tažšie." Sojka, sýkorka, sova, sokol i sýkorky sa ponáhľali na schôdzu, snem....", ostatné veci by mali vedieť.

+ nakresli tvoj sen, ktorý sa ti sníval alebo o čom snívaš, po čom túžiš.

AJ :

učili sme sa pojmy : line, circle, big, small, boy, girl . I am a boy. I am Martin. I am a girl,I am Monika.

 

6.9.2019

Mat : robili sme str. 4,5 - pozornosť sme venovali opakovaniu - rovná, krivá , uzavretá, otvorená čiara.

Nové učivo : prvý, posledný, hneď pred, pred, hneď za, za . Vyskúšať doma napr. : rad autíčok : ukáž auto hneď pred zeleným, ukáž auto za modrým, hneď za modrým ....

D.ú. : písomná : nemáme

 

SJ :

Opakovali sme všetky tvary písmena o, naučili sme sa pracovať s tabuľkou - máme ju len v škole. Pozornosť sme venovali príprave na písanie písmena O : kreslili sme ovály, ostrov, niekto stihol aj ovečku.

D.ú : do zošita s morským koníkom mojou požičanou trojhrannou ceruzou - písať všetky predpísané tvary - ľahúčko, niekoľkokrát písať plynulo daný tvar, krúžiť, mať špinavú ruku - deti už vedia čo to znamená:)

Do zošita s pirátom, pod obrázok ostrova, ktorý si vyfarbili na začiatku týždňa : nalepiť tvary písmena O + vytvoriť tvary písmena O z puzzle. Puzzle majú v obálke v "Našom šlabikári ".

Nuž, hranie  a sladké ničnerobenie sa skončilo, nastáva krutá realita :)

 

5.9.2019

Mat : robili sme : uč. str.2,3 - pojem : vľavo, vpravo, otvorená krivá čiara, uzavretá alebo zatvorená / ako vraveli deti / krivá čiara, priama čiara - vedieť nájsť na obrázku, pomenovať, nakresliť.

D.ú. : označená pečiatkou - kotva: . uč. str. 3 -nakresli vzor na záložku - ceruzkou - použi typy čiar, ktoré sme sa učili.

SJ :

Pracovali sme s pojmami : veľké tlačené, malé tlačené, veľké písané, malé písané písmeno : o, O.

Naučili sme sa kedy sa používa malé a kedy veľké písmeno.

D.ú. : čítame podľa obrázkov v pracovnom liste OOOOstrov, OOOOlinka..... správne artikulujeme. V tabuľke pomenujeme malé písané ooooooo, malé tlačené ooooooo ...

Dnes velikánska pochvala za prácu detí na všetkých hodinách. Veľmi ma potešili ako rýchlo pochopili čo som od nich chcela,pracovali na tabuli , s pracovnými listami. SUPER:)

4.9.2019

SJ : zaviedli sme si Náš šlabikár - na obal prosím napísať meno, pracovné listy zatiaľ nechávať. Naučili sme sa pojem : veľklé tlačené a malé tlačené písmeno.

D.ú. - nemáme

MAT:

Deti dostali pracovnú učebnicu - Prosím viditeľne napísať meno,

pozornosť sme venovali pojmu - hore, dole.

D.ú. - nemáme